Megfogadtam….

20171102_164904.jpg

Megfogadtam, hogy azért mert gyermekeim vannak, nem adom fel azt, ami a leghasznosabb tulajdonságom. A főzés. Imádom csinálni, és enni is, és szerencsére a családom is szereti, a főztömet. Minden onnan indult, hogy Édesanyám az a csodálatos anyácska, akinek a főztjét imádtam. És igyekeztem mindent ellesni, de sajnos így is vannak hiányosságaim. Időnként próbálkozok legalább hasonlót találni azokhoz az ízekhez, amelyek véletlenül kimaradtak a listámról. Nővéremmel együttesen is volt már, hogy bevetettük magunkat a keresett cél elérése érdekében, de sokszor maradtunk már hoppon. De nem adjuk fel.
Nyitott vagyok az újításokra, és természetesen a gyermeki igényekre legfőképpen. Van, hogy elkap minket a hév, és elindulunk a tésztakészítés végtelen útján, és valljuk be nem épp a megfelelő út ez sem gyermeknek, sem felnőttnek, de nincs mit tenni. Ebből a szempontból is olaszos a családom.
A másik, amit minden nap megennénk, ha tehetnénk, az a hal. És nem a magyar hal. Pedig azt is nagyon szeretjük, csak nyíiván a szálka nagyon macerás a gyermekeimnek, és az elkészítési strófa sem túl hosszú. Ezt leszámítva abszolút „paraszt szájú” vagyok, mert a családom ezt hozta, és ez, amit én is képviselek, csak bizony, ha gyermekim mellett, és a férjem hozott ízlését figyelembe véve főzök, sütök minden nap. Hallottam már korábban is olyat, hogy valaki nem eszi meg a csontos húst. Na, ez valósággá vált. A drága férjem, de nem csak éppen nem, hanem a látványát sem bírja. Persze nagyon sok mindenhez szükség van arra, hogy ezek a részek bele kerüljenek a családi fazékba. Megjegyzem, én pont a csontos hús tábort erősítem, és a lányaimat sem kímélem ettől. Szerencsémre nincs kifogásuk ez ellen. Főleg Emília a húsevő velem együtt, Lucám nem annyira. Sokféle ételt elkészítettem már a családomnak, és vannak abszolút favoritok, és újra elő kerülők, új próbálkozások, véletlenek. Szinte minden nap felteszem a kérdést a férjemnek, hogy mi legyen az ebéd, és állíthatom, hogy rendkívül fantáziadús ember, mert persze mindig rám bízza. Pedig azt mondja, szereti a főztömet, mégsem tudja sorjázni mit enne. 
edesanya.jpg
Édesanyám minden nap főzött, és hétvégén általában több fogás is készült. Imádtam. Nem származom  jó módú családból, de mindig volt az asztalon ennivaló. Nem is akármilyen. Sok csontos húst ettünk, és mindenféle szárnyas bejárta az asztalunkat, és kiváló fogások készültek. Édesanya levesekben volt a legeslegjobb. És a sütik…. hmmmm. Sem zserbót, sem tepertős pogit nem ettem az óta olyat, amit Ő csinált. Sajnos erről lecsúsztunk a Tesómmal. Nagynéném is kiváló szakács volt, és a megmaradt is az. Gábor unokatesóm pasi létére időnként jobban főz, mint én. Ettem már tőle olyan csodákat.. hmmm. Nem olyan régen beszélgettünk telefonon, és valahogy szóba kerültek anyáink, és a csirke far-hát. Hónap végén leány koromban sokszor került az asztalra, és bizony igaza van Gábornak legalább húszféle kép el tudták készíteni. Nyilván ez a csirke teljes egészére igaz, de nálunk időnként csak far-hát volt. Csodálatos emlékeim vannak, és nagyon sok a konyhából ered.
Persze számos szakácskönyv van a polcomon jelenleg is, pedig ritkán nyitogatom őket, és érdekes, mert Édesanyámnak talán egy sem volt.
A férjem azt mondta, hogy ne kérdezgessem arról, hogy mit szeretne enni, hanem írjam le, amiket főzök, és utána már random lehet válogatni.
Így arra a döntésre jutottam, hogy segíthetek akár másoknak is az ötleteimmel, receptjeimmel, amiket majd itt felsorakoztatok. Nem ígérem, hogy minden nap lesz új recept, de az erre méltókat mindenképp meg fogom osztani.
Köszönöm a bizalmatokat.
 
Új blogom, és receptjeim itt érhetők el:
http://elelemtar.blog.hu/2018/03/03/elso_recept_636

A bejegyzés trackback címe:

https://nemmintaanya.blog.hu/api/trackback/id/tr3213711666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Nem "MINTA" Anya

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása